REFREE – TOTS SANTS

Tots Sants

Artist : Refree

Release Date : May 29, 2012
Label : Marxophone, Senedín
Format : CD
Go to REFREE

Buy Album:

A live-in-studio album to celebrate Refree‘s ten years career. Handpicked songs from his previous albums Nones, La Matrona, Els Invertebrats and Matilda revisited in a recording session at La Casamurada studio, also documented on video by the brilliant people from www.totssants.com

 

  • Cayo Bellveser: bass, flute, backing vocals
  • Raül Fernandez: vocals, guitar, clarinet
  • Xema Fuertes: guitar, banjo, clarinet, backing vocals
  • Xavi Lloses: piano, keyboards, accordion
  • Oriol Roca: drums, flute

 

www.refreeweb.com

Press

 

A Raül Fernandez nunca le ha gustado estarse quieto demasiado tiempo en un mismo sitio. Lo dicen todas las etapas que, de Corn Flakes a Élena, ha ido quemando hasta llegar a Refree y lo confirma ese espíritu inquieto que lo ha llevado a producir a Josh Rouse y Nacho Umbert, a colaborar con Nacho Vegas y Silvia Pérez Cruz o a comandar aventuras como la Rockdelux Experience. Y aunque aparente que de un tiempo a esta parte se encuentra la mar de a gusto en el pellejo de Refree, nada es lo que parece, y este Tots Santses la mejor excusa que podría haber encontrado para reinventarse por enésima vez y regrabar canciones de todos sus discos en solitario –solo el primerizoQuitamiedos(2002) se queda fuera de la revisión– coincidiendo con el décimo aniversario de su proyecto más personal y acompañado por Oriol Roca, Xavi Lloses y los Ciudadano y Maderita Cayo Bellveser y Xema Fuertes.

A primera vista parecen cambios sutiles e imperceptibles, aunque la constante de estas canciones reinterpretadas en directo para una de las sesiones de la web Tots Sants es que potencia la cercanía y realza el corazón estilístico de cada una de las piezas. Así, del pop de sala de estar de “Un buen tío” al himno de sábanas revueltas que es “Faltas leves”, pasando por los desvíos hacia el jazz –“Raisa”–, el folk mediterráno –“Envejece”– y los pianos somnolientos –“Batís”–, el músico catalán parece contemplar todo su repertorio desde esa cima privilegiada que es Matilda (2010), pero sin llegar a romper con la identidad estilística de cada uno de sus discos. Y aunque algunas de las revisiones no lleguen a hacerle sombra al original –“Els veins nudistes” sigue sonando más desarmante en su primera encarnación–, Fernandez propone aquí un encomiable ejercicio de relectura de sí mismo culminado por una sobrecogedora versión de “Gallo rojo” de Chicho Sánchez Ferlosio rematada por las voces de Nacho Vegas y Sílvia Pérez Cruz. De nota. David Morán, Rockdelux (May 2012)

 

Raül Fernández és el més semblant a una divinitat entre el que tenim en el nostre univers musical. No, que se sàpiga no ha ressuscitat d’entre els morts el tercer dia, ni ha multiplicat els pans i els peixos, però és indubtable que té el poder de l’omnipresència. Va iniciar la seva trajectòria musical formant part de projectes com Corn Flakes i Élena, per  acabar convertint-se de mica en mica en una figura cabdal de la nostra escena, ja fos per la seva feina com a autor, signant d’obres tan notables com “La matrona”, “Els invertebrats” o “Matilda”, o en la seva faceta de productor, havent col·laborat al llarg del temps amb gent com, entre altres, Sílvia Pérez Cruz, Roger Mas, Mala Rodríguez, Josh Rouse, Christina Rosenvinge, Nacho Vegas, Nacho Umbert, Senior i el Cor Brutal… Per celebrar els deu anys que fa que s’amaga rere l’alter ego de Refree, Raül Fernández acaba de publicar “Tots Sants”, àlbum on reinterpreta alguns dels millors moments de la seva discografia en solitari. Versions que no disten en excés de les originals, però que tornen a donar bona mostra del talent com a creador d’un Raül Fernández capaç de teixir un discurs on afloren notes del pop més delicat (“Marcians”), la cançó d’autor (“Envejece” o una “La mestressa”, on es revela com un versió rejovenida del Joan Manuel Serrat de “Mediterráneo”) o fins i tot el jazz i el blues (“Raisa”). No, no és un Déu però algunes de les seves cançons semblen petits miracles. Oriol Rodríguez, Núvol (June 2012)

No Comments

Post a Comment

X